woensdag 2 december 2015

Hij komt, hij komt!

Ik vraag me vaak af waarover hij droomt, die Samber van ons. Even gaan kijken naar hem voor ik in bed kruip is elke dag een van mijn topmomenten.
Toen ik hem daarnet luidkeels sinterklaasliedjes hoorde zingen door de babyfoon, was het mysterie voor deze nacht alvast opgelost. Hij droomt vannacht van Sinterklaas. 

Ik ben zo opgelucht dat hij het nog gelooft dit jaar, want ook al is hij pas 5, er kwamen zoveel vragen deze keer dat ik bewust iedere andere Sint dan degene die morgen op bezoek komt in zijn school heb gemeden. Geen intrede, geen bezoekjes in winkels, geen filmpjes, geen shows.

Wat hij zich afvraagt is te gek voor woorden.
1. Sinterklaas kan alles zien hé, mama? Kan hij misschien overal door kijken? En niet alleen door ramen?
2. Als Sinterklaas overal doorheen kan kijken, hoe doet hij dat dan eigenlijk? Heeft hij een speciale bril misschien? Zo één die in het donker kan kijken?
3. En als hij echt door alles kan kijken, ziet hij ons dan in ons blootje? Of ziet hij misschien onze botten?
4. Wel gek hé, dat Sinterklaas in alle winkels waar wij komen zijn chocolaatjes gaat kopen!
5. Sinterklaas is heel erg oud hé, mama. Zo oud als de dino's? Waarom is hij dan nog niet uitgestorven?
6. Ik denk dat Sinterklaas echt een hele speciale man is, want niemand kan toch wat hij kan?
7. Hij komt morgen naar mijn klas. Ik ga zo verlegen zijn! Want die kan zoveel dat ik niet kan!
8. Maar hoe werd Sinterklaas eigenlijk geboren? Ik bedoel wanneer. En waar. En wat gaat hij eigenlijk met Kobijn zijn tutjes doen?

Ik word een expert in vragen omzeilen. En hoop dat hij er dit jaar nog niet achter komt.

3 opmerkingen:

  1. Good luck! Mijn 4,5jarige is nog helemaal in de ban van het mysterie, vragen omzeilen is niet simpel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mysteries zijn fijn! Zeker op die leeftijd. Nog even koesteren!

    BeantwoordenVerwijderen